Letošní CyberCamp nabídl čtrnácti dětem skvělou příležitost ponořit se do světa technologií a programování.
Po celý týden se nejen programovalo, jezdilo s roboty, ale i se hrály různé hry, tvořilo, hrál fotbal, pinec… Bylo tu plno zábavy i dobrého jídla. Na začátku týdne jsme se ponořili do základů programování pomocí populární platformy Scratch. Děti si vytvořily vlastní hru „tenis“. Hra byla skvělým startem do světa programování a děti si rychle osvojily nové dovednosti. Dalším krokem byla práce s roboty – mBoty, které jsme naučili různé věci – například společnou jízdu skupiny robotů po čáře. Velkou výzvou pro děti a jejich roboty byl přejezd mostu, který musely děti postavit ze špachtlí, kolíčků a špejlí. Během týdne jsme se také seznámili s umělou inteligencí. Děti si vyzkoušely základy trénování AI a její využití v různých aplikacích. S pomocí strojového učení vytvořily ve Scratchi hru „kámen, nůžky, papír“. Další výzvou bylo zaměřování katapultů z 3D tiskárny pomocí umělé inteligence. Nejprve bylo potřeba sesbírat data v reálném prostředí, a potom natrénovat AI tak, aby doporučila nastavení katapultu pro dostřel do určené vzdálenosti. Nakonec jsme se vrátili k naší původní hře „tenis“ a zaměřili jsme se na to, aby umělá inteligence tuto hru zvládla hrát. Děti byly nadšené, když viděly, jak jejich vlastní AI s nimi dokáže hrát hru, kterou naprogramovaly. Na Cyber campu jsme nahlédli do světa programování, robotiky a umělé inteligence, zahráli jsme si různé hry a zasportovali si. Kromě toho všeho tu vznikla nová přátelství, a to nejen mezi účastníky a AI, ale hlavně mezi účastníky navzájem. Za rok se opět těšíme na další technický tábor.
Honza a Maru T.